Desembre

Desembre

ME ACOMPAÑAN

martes, 17 de febrero de 2009

UNES ESTROFES DE MOSSEN CINTO VERDAGUER A LA VERGE DE MONTSERRAT

MOSSEN CINTO VERDAGUER SACERDOT, EN ELS PRIMERS TEMPS DE LA SEVA ORDENACIÒ





MOSSEN CINTO VERDAGUER VA MORIR L´ANY 1902. FOTO EN EL SEU LLIT DE MORT, VESTIT AMB L´HABIT DELS GERMANS MENORS DE SANT FRANCESC.


Bon día:



Ara tinc el devant meu, un llibre que parla de la vida de MOSSEN CINTO VERDAGUER, gran poèta i sacerdot català, i jo afegeixo que baix el meu humil punt de vista va ser un Sant.Va neixa l´any 1845 y va morir l´any 1902.


I del meu pare he heredat una gran devociò per ell.


I amb emociò estic copian unes estrofes, dedicades a la Mare de Dèu de Montserrat, del la qu´ell era un fervoròs devot.


Son 4 estrofas de diferentes etapas de la seva vida.


La primera la cantava quan era un adolescent:





MORENETA N ´ES LA VERGE




DE QUI ESTIC ENAMORAT



La segona, en les viatges que emprenguè, tal vegada perdut en mig del mar:



LLUNY DE MA PATRIA BELLA,




EN CALMA O EN TEMPESTAT,




SIAU LA MEVA ESTRELLA,




VERGE DE MONTSERRAT



La tercera , essent ja un ancià, en mig de les tempestas de la terra, com va dir ell



CINCUANTA ANYS QUE US SEGUEIXO




SEMPRE MEU TRET A CAMÍ,




SIGAU UNA ESTRELLA DE L´ALBA,




O MA ESTRELLA DEL MATI.



I quan va escriure aquesta cuarta encare era més vell





UN DIA DE GRAN TRISTESA,




M´EN PUJAVA A MONTSERRAT,




A POSAR-ME A VOSTRES PLANTES




OH VERGE DEL PRINCIPAT.



En aquella época una persona als 50 anys, ja es considerava vella.



Ell mori a l´edat de 57 anys.



Aquestes dates les he tret del llibre, qu´ en aquesta entrada adjunto la fotografia.



PAU I BÈ. Desde Valencia.Amb tot el meu carinyo.Montserrat Llagostera Vilaró




















No hay comentarios:

Publicar un comentario