Desembre

Desembre

ME ACOMPAÑAN

viernes, 12 de diciembre de 2008

AVUI SANTA LUCIA

SANTA LUCIA


LA MEVA NETA LUCIA, AMB EL SEU UNIFORME, ARA JA TE TRES ANYS

LA MEVA MARE, QUE ACI ERA MOLT JOVE, I JA TREVALLABA DE MODISTA


Bon día: Avui 13 de decembre del 2008. dia de Santa. Lucia, felicitats a totas les Lucias.



I li dedico aquesta página a la meva dolça neta Lucia, i el record de la meva mare qu´era modista.



Primer parlo de la nostra neta.



Sempre dic que quand la veig.Rejoveneixo.Es tan dolça. I també amb passa que com a casa sempre hi han hagut nois.Doncs ella per mi es una nina.



Ara està a la millor edat.Tè tres anyets i ja es pot tenir una conversa amb ella.



Aquest any ja ha començat a anar a l´escola.Doncs fins ara anava a la guarderia.



I que bonica, està amb el seu uniforme del Col-legi de monges.



La veritat es que l´inocencia es el bonic del món.



Aquesta tarda la veuré.



-------------------------------------------------------------------------------------------------



I ara parlo de la meva mare.



La mare qu´era modista.Tenia molta devociò a Sta.Lucia, patrona de las modistas i dels invidents.



La mare, per las tardes, desde molt jove, anava a cosir a casa d´una amiga seva, la Sra. Quimeta i la seva mare qu´era molt velleta, la Sra.Maria.



Jo tembè i anava amb ella, a les vacances i de mès grandeta ajudava a sobrafilar.



I disfrutava perque hi havien moltes noies joves que anaven a apendre a cosir i amb feia amiga d´ellas.La veritat es qu´era un ambient molt agradable.



I el día de Sta.Lucia, a la tarda, la Sra. Quimeta ens feia una festa, i una noia cantava, l´altre explicava xistes i jo recitava de petita enfilada en una cadira.



A la meva mare, li agradave molt anar a la Catedral de Barcelona, a visitar l´imatge de Sta.Lucia.



I un parell de vegades anat a veure a la Santa, va caure. Una, s´en jo soltera, que només es va fer una pelada al genoll. I un altre que jo ja vivia a Valencia, que es va fer bastan mal.



Jo cònec tres cançons dedicadas a Santa Lucia, una del cantava el gran cantan catalá GAIETA RENOM,que comença aixi:






PERQUE AVUI ES SANTA LLUCIA,



DIA DEL SANT GLORIÒS,



PER ELS VOLTS DE LA PLAÇA NOVA,



RONDAVA EL MEU AMOR.






I un altre del cantan rockero MIGUEL RIOS, que es diu SANTA LUCIA.
I una d´italiana SANTA LUCHIA.



Vos desitjo un bon día.Desde Valencia.PAU, AMOR, ARMONIA. Montserrat Llagostera Vilaró.


















No hay comentarios:

Publicar un comentario