Desembre

Desembre

ME ACOMPAÑAN

domingo, 16 de noviembre de 2008

EL CUPON AHORRO DEL HOGAR




JO, L ´ANY 1959


Bon día: Ara arreglan papers, m´acabo de trobar una llibreteta del antic Cupón Ahorro del Hogar. Me la va donar la meva cunyada Isabel, fa uns anys.



I mirant -la m´hen vingut els records, de quan amb la mare enganxàvem aquells cuponets.



Quan vàren sortir al mercat, jo tindria uns 9 o 10 anys. O sigui qu´ era a finals dels anys 50 o principìs dels 60.



Aleshores i havia moltes botigues que segons el gastos que es feia et donavem un número determinat de cupons.



Recordo un día que varem anar la mare i jo a comprar roba per fer llençols, a la tenda del Sr.Pobladò, que els pares hi teniam amistat, i ens en van donar molts cupons.I jo, mentres la mare parlava els anava enganxan.



I amb quina falera que jo els contaba i col-locava a la llibreta. I quina il-lusiò quand ja en teniem varies de plenes. I podiem recollir una vaixella.Una vegada, ens varem donar una de flors molt bonica, que la mare posaba per Nadal i altres aconteixements.



I es que sapiguer tindre il-lusions amb les bones petites coses, per mi ha sigut molt importan.Sobretot perque son les més accessibles.



I ara continuo igual.



Ara quan surto al carrer i veig persones que tenen moltes coses i estan malhumoradas, perque mai en tenen prou.Pregunto. A on ens ha portat aquesta societat acel-lerada de consum?.



Una altre cosa es la preocupaciò dels que es troban sense feina, degut a la crisis. això si que es gros. Però de totes maneres, no s´han de perdre les il-lusions i lluitar.La Fe i l´Esperança, son dos de les teràpies més grans i són les linternes que il-luminen el meu camí, quan tot es veu fosc. Jo es la lluita que tinc amb un dels meus fills depressiu.Sóc un disco rallat.Però crec que més val ser una mare positiva. Ajuda més a viure i a tirar les coses endavan.



I amb el record del Cupón Ahorro del Hogar, acabo per avui.



Desde Valencia desitjo PAU I BE. Amb carinyo, Montserrat Llagostera Vilaró


















No hay comentarios:

Publicar un comentario