Desembre

Desembre

ME ACOMPAÑAN

domingo, 16 de noviembre de 2008

EL MONUMENT DE JOSEP ANSELM CLAVE

MONUMENT EN HOMENATJE A JOSEP ANSELM CLAVE, FUNDADOR DE LES CARAMELLES


LA FOTOGRAFIA D´AQUEST MONUMENT, ES MOLT ANTIGA.
ENCARE ESTABA SITUAT A LA RAMBLA DE CATALUNYA.


Bones tardes: Torno a escriure.Es diumenge.Avui no he sortit de casa.Estic costipada tinc malestar. I he agafat un vell libre de Historia de Barcelona. I m´he topat amb una fulla qu´ està retratat el monument a Josep Aselm Clavé., que va ser el fundador de Les Caramelles.Una coral formada per homes que cantaven Habaneres.

L´estatua està situada al Passeig de San Joan, i quan jo era petita, inclùs adolescent era motiu de discussiò amb la meva mare.

El tamany de la figura, aguantada per una columna molt alta, era el motiu de discussiò. Jo li deia a la meva mare:-Mare si baixessin l´estatua de la columna seria del tamany d´una persona oi?

-La mare contestaba, no nena no.Es molt més gran.

I jo no ho enetenia.I erre que erre, deia que era del tamany d´una persona.

I sempre que passavem per el Passeig de Sant Joan, i això era quen anavem a casa dels meus titets que vivien, al carrer Marina, aprop de la Sagrada Familia, teniam la mateixa discussió, fins que un día vareig compendre que quan s´alça un objecte desde baix sembla molt més petit.Ja n´era de soca ja.

El Monument a Josep Anselm Clavé, fou inaugurat l ´Any 1888 a la Rambla de Catalunya i anys després trasladat al Passeig de Sant Joan, qu´es el lloch on jo el vaig coneixe.

Encare que fa 33 anys que visc a Valencia no hem deixo de recordarme de la meva estimada Barcelona, i de les anécdotes que vaig passari de petita i d´adolecent, inclús de casada.

Que acabeu de passar un bon dia.
Desde Valencia amb carinyo.Montserrat Llagostera Vilaró
-----....----...----...----...----....----....----....----....----....----....----....----...----....---....----....----
----....----....----....----...---...---...---....----....----...----....----....----....----....----...----...---...----
----...----...----....----....----....----....----....----....----....----....----.....----....-----...----...---..-----
---....---....----....----....----.....----....-----....----....----....----....----.....----....----....-----....-------.












































































































No hay comentarios:

Publicar un comentario