Desembre

Desembre

ME ACOMPAÑAN

martes, 3 de junio de 2008

VIL-LA JOANA


Al mig dels dos escolans de Mossen Cinto, el escriptor i biógraf, el Sr. Josep Miracle.




Aquest es el llit en el que Mossén Cinto, va entregar la seva ánima al Bon Dèu, a qui va estimar tant.



Els meus pares i jo, en el despaitx de Vil-la Joana
















Bon día a totes i a tots: Avui amb venent els records de quand anava a Vil-la Joana.






Es pot dir que desde que vaig neixer, fins que amb vaig vindre a Valencia, cada any anava, (primer només amb els meus pares i germà després, amb la tieta Maria, la meva cunyada Isabel, el meu marit i fills.) , a Vil-la Joana(Vallvidrera).






El motiu era l´homenatge a Mossen Cinto Verdaguer, per el qu´ el meu pare sentia una gran devoció, tant culturalment com espiritualment.






Allà acudien, el senyor Miracle, esriptor i biógref de Mossen Cinto, els qu´ habien sigut escolanets, una senyora que cantava molt bé, però que no recor-do el seu nom,(amb penso que es deïa Ana Taulé) i persones vinculadas a la cultura catalana. El homenatge, consistia en una Missa, després es recitavan versos del poeta i es comentava l´historia de la seva vida.






Al gran poeta i místic, Verdaguer, havia anat a Vil-la Joana, perque estava molt malat i allà l´aire de les montanyas era molt sá. I amb aquesta Vi-la va tancar els ulls.






Jo m´emociono molt quand llegeixo la biografia d´aquest gran poeta de les lletres catalanes.






Per avui ja no escric més.Vos desitjo a tots el millor.Amb carinyo Montserrat Llagostera Vilaró.

No hay comentarios:

Publicar un comentario