Desembre

Desembre

ME ACOMPAÑAN

lunes, 10 de noviembre de 2008

ELS ASES, ELS BURROS...

ACI TENIU, UN DELS MEUS ANIMALS PREFERITS, EL BURRO O ASE.


DIMARTS, 11 DE NOVEMBRE DEL 2008



Bon día: Encare no són les 8 del matí.


Començo el día parlan d´uns dels meus animals preferits, els ases o burros.


Moltes persones ignoren les qualitats dels burros.


Són sensats.Ells quan veuen un precipici no tiran endavan.


Els nois quand era molt joveneta amb deian que jo era molt sensata. I es que quan veia un perill, amb tirava enredera.I sé d´aquesta manera amb va protegir molt.


M´agradan els burros i quan dic burros, amb refereixo als animalets.


Estic orgullosa de que la mascota de la meva terra, jo sóc nascuda a Barcelona, sigui un burro.


Pobres animalets¡ Duran molts anys han sigut maltractats.

També quan es vol insultar a una persona.Diuen ets un burro o una burra.



Antigament a les escoles per castigar els nens, si no es sabien la lliçò, els hi posaban unes orelles de burro.
I tan útils com sòn.


Fins i tot Jesús va triar un d´aquets animals. L´Evangeli del diumenge de Rams ens en parla.




Un dels llibres que vaig disfrutar llegin, i que a l´escola ens el dictavan a capítuls, va ser PLATERO Y YO, del gran escriptor JUAN RAMON JIMENEZ.


En aquest llibre es relata el companyerisme que hi ha entra el burret, pelut i suau com una bola de cotò i el seu amo que se l´estima tant.


Quan vaig a algún Mercat Medieval, que devagades fan a algún Poble d´aci Valencia, no m´en puc estar d´acaricià el cap d´algùn burret.


Els caballs m´agradan molt. Però es que els ases amb fan sentir una tendresa molt gran.


Els burros i jo tenim una altre cose en comú.Jo com ells sóc molt tossuda.


I ara tinc que acabar l ´escrit, perque vaig a preparar els esmorçars.


Vos desitjo com cada día.Pau,Amor i Armonia.Desde Valencia, Montserrat Llagostera Vilaró

No hay comentarios:

Publicar un comentario