Desembre

Desembre

ME ACOMPAÑAN

viernes, 12 de septiembre de 2008

LA VERITAT ES QUE NO VAL LA PENA DIR MENTIDAS

ACI JO TENIA 15 ANYS, I AQUESTA FOTO ME LA VAREIG FER L´ESTIU, ALESHORES JA ANAVA A BALLAR SARDANES A LA PLAÇA DE SANT JAUME
Bones tardes: Cada dia estic més convenssuda de que la veritat es que no val pena dir mentidas, i més si sòn tonterias.


Quan tenia uns 15 anys, anava a ballar sardanes a la Plaça de Sant Jaume, amb la meva amiga Lluisa. Allà ens trovabem amb amics i amigues. I havia un noi que era de LLeida i estudiaba a Barcelona. I deia mentidas, sense tò ni sò.He de confessà que a mi m´agradaba.Però aleshores els sentiments no es manifestaban i més una noia. Doncs va començà a dir qu´ era seminarista, desprès qu´ era pagés. Més tard que tot era mentida.O sigui que no s´en treia mai l´aigua clara. Jo sempre he sigut molt sensata. I amb feia de respetar molt per els nois. Doncs diguessim que aquest noi quand ens trovabem els diumenges ballava sempre en un dels meus costats.La sardana es balla, amb un noi/a a cada mà i tots junts es forma una rotllane, encare que devagades, es balli desaparellats.


Jo era una noia somniadora, m´agraven els nois més grands i alts per sentir-me protegide.Ja, ja i amb els anys la protectora he sigut jo.Els meus fills tots nois.Total que s´en va anar a fe la mili.I el meu pare que amb protegia molt.No va volguè que m´escribis.Però per el meu Sant va enviar-me una felicitaciò. Doncs mentrestan, comque, jo no sabia rés d´aquell noi ni quin eran les seves intencions.Resulta que amb vaig fer novia d´un noi de 25 anys, tambè sardanista.Sempre controlada per el meu pare.I l´altre, quand va acabar la mili .Amb va trucar per veurem.Però, jo li vaig contestar-.No puc ara tinc novio.Però tu no erats seminarista?Es que jo pensava que pot-ser tenias novia en el poble.I total que no vareig volguer ni veurel.Al cap de dos o tres mesos vareig renyir amb el noi que sortia.Era massa joveneta només tenia 17 anys recent fets. Però vareig anar amb la veritat.


Quand vareig coneixe en el Gabriel li vareig explicar que feia dos anys havia tingut novio 9 mesos.I que havia renyit. Que no m´agradave gaire la feina de la casa, i que m´estavan sortin varius a les cames, degut a la mala circulació.En Gabriel, amb va dir que m´estimava tal com era i qu´ell havia tingut novia durant 4 anys.Tinc que dir que avans les relacions eran puras.Casi totes noies conservaban la viriginitat fins el casament. I vaja una era jo¡¡¡.


Varem començar amb la veritat per el devant.


I aquesta sinceritat fa que el nostre matrimoni i hagi confiança i ens hagi anat molt bè.


Ara fa uns 16 anys.Una persona amb molt mala sombra, amb va gastar una broma per telèfono, molt desagradable.I gràcies a la confiança, que jo tinc al meu marit, la persona que amb va trucar es va endur un bon xasco i nosaltres tan feliços. A la nit ens en varem anar a sopar a fora.


Hi a un dit molt savi LA VERDAD OS HARA LIBRES. I això sempre ho he predicat en els meus fills.


Per exemple, hi a joventud qu´ enganyan els seus pares i s´envoliquen amb problemes i per por,no o ho comuniquen en els seus pares.I confien en malas companyies i cada vegada la bola es va fen mès gran. Es com si un no diu la veritat en el metge no et podrà curar.


Ara el mès d´agost, ha fet 15 anys, que en el Gabriel li feren una MARRANADA,en el lloch on trevallava i es va quedar sense feina.Si que vareig enganyar a la mare perque era molt velleta i no patis.Gràcies a Dèu s´ens va arreglar la situcaciò.No sabeu com vareig patir de no dir-li la veritat.Però ella era molt pesimista i ens haruria enssorrat més.Però gràcies a Dèu el Gabriel ve trobar feina bèn aviat.I la mare es va morir i no li vàrem explicar mai. Ara pot-ser jo no haria passat aquell Calvari i li haria explicat tot.


Nosaltres a Càritas, quand atenem a les persones, sempre els diem que no ens enganyin, perque si ens enterem que ens van amb mentides no les podrem ajudar.


Les mentides es deurien de dir nomès quand sòn per caritat o una necessitat molt gran , sino es un absurd.


Que tingueu un bon fi de setmana.Desde Valencia amb carinyo.Montserrat Llagostera Vilaró


No hay comentarios:

Publicar un comentario