Desembre

Desembre

ME ACOMPAÑAN

domingo, 28 de septiembre de 2008

EL CARRER BRASIL DE VALENCIA

EL BALCO DEL PIS DEL CARRER BRASIL DE VALENCIA.EL GOS DRALL, DE LA TIETA FEN GUARDIA DINS DEL MENJADOR. L´ANY 1982
JO AMB EL NOSTRE FILL ALBERT, L´ANY 1982


EL GABRIEL I EL NOSTRE FILL ALBERT L´ANY 1982


LA TIETA MARIA DEL GABRIEL, ALBERT, EN UN RECÒ DEL MENJADOR DEL C/. BRASIL. MES DECEMBRE DEL ANY 1982



EL MEU PARE, AMB L´ALBERT, NOVEMBRE 1982. FOTOS FETAS EN EL DORMITORI DEL PIS DEL C/.BRASIL




LA MEVA MARE EL MES DE NOVEMBRE, DEL ANY 1982. L´ALBERT ERA RECEN NASCUT.





Bon diumenge: A principis del mes de Decembre del any 1975, vàrem venir a viure a Valencia, amb les motxiles psicològiques plenas d´il-lusions, el Gabriel amb molte empenta i ganes de trevallar i de tirar endevan la part Técnica d´una empresa.Però a la motxila tambè hi portavan nostàlgia de deixar la nostra Barcelona, la nostra familia, els nostres origens.






I anarem a viure al Barri de l´Olivereta. El carrer Brasil, nª 9, pta.6. Vàrem estrenar el pis, però de lloguer. M´enrecordo que pagavem al principi,8.000 pts. al mes.






El pis comparat amb el que viviem a Barcelona, era i es molt gran. Cuatre habitacions, 2 cuartos de bany, un balcò amb les baranes d´acer i cuadros de vidre grog.






Quan passo amb el autobùs 81, per devant del edifici.Sempre miro amunt, per la finestre i contemplo el meu ex-balcò.






En el c/. Brasil (Barri de l´Olivereta) transcurriren els primers anys, de la nostre vida aci a Valencia.





Recordo el Supermercat, petitet dels germans Peris, el forn de la Sra., Antonia i al final el petitet parc, on portava en els nens.Tan petitets com eren¡¡¡, a jugar.Tambè els portava a la Plaça Roma.






Recordo amb molt de carinyo a les meves veinas.Sobretot a la Maria Angeles, que vivia en el meu replà i encare i viu.I ens varem fer molt amigues.Els nostres nens eran de la mateixa edat i es feren amiguets.






El meu pare, li agradave més el c/. Brasil, que on vivim ara, perque caminant s´en anave (quand venian a passar uns dies amb nosaltres), cap el Centre.Amb ell, com a mi , disfurtava passejan tot sol i contamplan els monuments i la part antiga de Valencia.El Barri del Carmen, la Catedral, la Mare de Dèu.I es que com més gran en faig més m´assemblo amb ell.Sóc oberta amb la gent, però tambè m´agrada tenir el meu espai i caminar i medità tota sola.






En el c/.Javea, que avui es diu Olivereta, cantonada Brasil, i havia una xocolataria (a Barcelona en diuen Granja), que molts dematins jo anave a pendre xocolata amb croasan.Aixi amb vaig engraixa¡¡¡.






Tambè recordo, aquells dissabtes o diumenges a la tarda, quan encare funcionaven els Cines de Barri. El Savoi i l´Aliatar, que estavan per Perez Galdós, i feian 2 pel-liculas. Ara son Bingos, i a mi no m´agraden gens les sal-les de joc.





L´Albert, el nostre Albert, va neixa quan encare viviem al c/. Brasil. Ell no s´enrecorda, doncs quan tenia 2 anys i mig, ens en anarem a viure aci.





I es que pis del carrer Brasil aleshores no estava en venta. I voliem un pis de propietat. I trovarem.Quina sort¡ Aques pis on vivim ara, que ja estava acavat.Jo no volia pisos esqueleto.No m´en he fiat mai¡¡.








El principi de viure aci a la Pza alqueria Nova, m´enyorava, perque no coneixia a ningú.Sort que vareig trovar unes altres bones veinas, tambè amb els nens petits, que desseguida ens varem fer amigues.Encare, que com sempre amb va ensenyar el meu pare.Cadasq´u a casa seva i Dèu a la de tots.No m´agraden les tafaneries(chafarderias).Però saviem que sempre que ens necesitavem ens teniam. Ara hi han nous veins. I comque els nois ja son grans es diferen.








Però ara tambè sóc molt feliç, aci al Barri de Llum.Amb Càritas.Amb la meva Parròquia.Amb les clases de tallers de psicològia, amb la gent estupenda que cònec.I com podeu veure, comparteixo la psicològia amb la Fe Cristiana, una cosa no te que treure l´altre.






I recordan, amb tot el carinyo el pis del C/.Brasil, les veines que hi viuen i vivien aleshores.Acavo amb tot el meu carinyo.Desde Valencia.Montserrat Llagostera Vilaró.




































No hay comentarios:

Publicar un comentario