Desembre

Desembre

ME ACOMPAÑAN

domingo, 17 de agosto de 2008

L´ENCANT DE GALICIA

UN PLAT EXQUISIT¡¡¡


Bon día: Avui DILLUNS (LUNES),18 AGOST 2008, a les 7,30 del matí, i amb l´agradable silenci,vaig a escriure una mica més del viatge a Galicia, tal com el vareig sentir jo en el meu interior.

Aquesta vegada, no varem puguer anar a las Isles Cies, perque va fe mal temps.I el dia solejat, que va ser l´ últim hi havien unes cues molt grans i ja s´havien acabat els billets per el baixell.Jo ja les havia vist fa set anys.


Que boniques les gavines.I quines vistes més preciosas¡ I aquellas onades, tan altas¡. I amb un carrerò de prop del Port, una renglera de parades d´ostres amb les senyores que te les obrien a l´acte.Les varem saborejar sentats al carrer, a la taula d´un restaurant on més tard dinarem a base de marisc.

També algún dia jo, vaig demanar caldo gallego.

A mi tambè amb va agradar molt, el parlar de la gent.Trobo aquesta llengua molt dolça i paran atenciò la vareig entendre molt bè. Estic segura que si visqués allà aviat l´apendria.Jo sempre dic, que el millor, sense perdre l´identitat, es adaptarse al lloch on es viu.Compartir les costums, apendre la llengua...No per això es deixa de ser espanyol/a.Tot es cultura.

Aquest viatge tambè va vindre amb nosaltres el nostre fill Albert, que es l´unic que viu a casa, que poc a poc s ´anat buidant

Jo, entrava a visitar algunas Iglesias dels pobles que anavem i hores van faltar.I en una d un poble de Portugal i ha un Crist, que amb va robar el cor.Porta una peluca de cabell natural.I tè una expresiò de sofriment tan gran que sembla real, encare que jo prefereixo les imatges de Crist Ressucitat.

El que passa sempre, es que a mi m´agrada badar molt i el Gabriel es més nerviós i es "el cul del Jaumet, que mai para quiet". Li agrada veure moltes coses i depressa. I jo vull saborejar els moments.Però ens ho vem passar molt bè, perque fa 40 anys que ens coneixem i ens aceptem tal com som.Per mi aquest es el secret de la bona convivencia.Que no s´ha de anular a ningú.I sobretot estimarse molt.

I amb aquets records recents acabo per avui.Com sempre desde Valencia.Amb carinyo.Montserrat Llagostera Vilaró.




No hay comentarios:

Publicar un comentario