Desembre

Desembre

ME ACOMPAÑAN

domingo, 13 de julio de 2008

M´ENRECORDO DE TU MONTSERRAT ROIG


MONTSERRAT ROIG



Bon día per tohom:Estic arreglan la llibreria, hi he trobat alguns llibres escrits per tu Montserrat Roig.Fa anys que no els he llegit. Però ara tornaré a tenir-los entre les meves mans i ha disfrutar-los. Ja veieu, aquest passat, si val val la pena recordar-lo.






Recordarte a tu Montserrat Roig, per mi es un regal.No et vaig coneixe mai personalmen.Però ja havie sentit anomenar per el meu pare el teu pare que es deia Tomas Roig i Llop.






Montserrat Roig, fa trenta anys, que et vaig començar a coneixet llegin el llibre El Temps de Les Cireres, que m´havia regalat, la tieta d´en Gabriel, la Maria, que era molt catalanista.I com ho va acertar¡¡¡I no saps com vaig disfrutar llegin. Després vaig continuar amb l´Hora Violeta, Ramona Adèu i també vaig fullejar Els Catalans als Camps Nazis. Que el tenia la tieta Maria i no se que s´en a fet.Pot-ser el va regalá a alguna amistat.La tieta Maria, si que era de la ceba.De vegades s´enfadava amb mi perque jo sóc més ample de mires.I sempre dic que amb considero ciudadana del món. Però tu Montserrat Roig, per mi es sigut una gran escritora de les lletres catalanas.






Jo seguia els programas que feias a la TV.3, sobretot aquell que entrevistavas els avis catalans que havien estat als Camps de Concentració, en la II Guerra Mundial.






L´ultima vegada que et vaig veure a la T.V., portaves una gorreta.La quimioterapia t´havia deixat sense cabell, crec que va ser en aquell programa que feia en Josep Maria Puyal , es deia "La Vida en un Xip", es que desde aci Valencia, ja podiem veure la TV.3.






De vegades la vida es molt injusta i s´escapa de les personas més bones i valiosas.I tu ho erats Montserrat Roig.Dona avançada en el teu temps, vas sapiguer lluitar pels drets de la dona.






I l´ any 1991, la teva anima va pujar, jo estic segura en un lloch més just i feliç.Jo sóc creient i estic segura que Dèu amb la seva bondat, et tindrá en un bon lloch el Cel.I allà defensaràs els drets de les animetes femeninas.






Montserrat Roig, reb desde la terra i de Valencia, el record més emocionat i plé d´admiració d´una tocaia teva.Amb tot el carinyo.Montserrat Llagostera Vilaró.

No hay comentarios:

Publicar un comentario