Desembre

Desembre

ME ACOMPAÑAN

miércoles, 23 de julio de 2008

EL MERCAT, O LA PLAÇA

Una postal típica de Valencia
Bones tardes: Feia temps que no m´acostava a cap mercat o plaça, com diuen a Barcelona, a comprar fruites i verdures.

Jo m´hi acomodat al supermecat, i allà ho compro tot. Però, avui aprofitan que hi havia "mercadito" que es semblant, el que montan a Sant Antoni de Barcelona, parades de roba, cortines, plantes, joguets,ferreteria, i moltes altres coses.He entrat al Mercat de Castilla. I quin bé de Dèu de verduras i fruites Tot sense envasar i tan fresc.

Anar el mercat també es una manera de poguer-me comunicar amb valencià.Doncs a les parades el parlan molt.I ara somric perque la tieta d´en Gabriel, (pobreta perque l ´ any passat s´ens va morir). Quand amb sentia parlar s´enfadava i amb deia:-Ja t´es tornat valenciana.Jo per respecta a la gent d´aci i perque no m´agrada tenir raons amb ningú. Doncs pronunciava i deia paraules en valencià, quand sortiem al carrer i parlava amb altre gent.I ja amb renyaba-Noia que tu ets catalana.¡-Però tieta hi a que respeta a la gent d´aci . I per ella jo era una renegada.I aixó no es pas veritat.El que passa que la Maria era de la Ceba,ceba,ceba.

Jo intento escriure en català el millor que puc.Ja ho sé que tinc moltes faltes d´ortografia, per aixó m´he proposat anar a classes, que aci seran de valencià.Jo respeto totes les culturas, i les nostres son germanas.Encare que devades mal avingudes per culpa de la dijosa politica. Jo no mi poso mai.

I ara que aquesta bonica terra, m´ha regalat, una valencianeta preciosa,(la meva neteta) encare l´estimo més.

Be doncs, tornan a parlar del mercat, m´en he vingut tan contenta carregada de verduras frescas.

Vos desitjo que acaveu de passar un bon dia.Desde Valencia, amb carinyo.Montserrat Llagostera Vilaró


No hay comentarios:

Publicar un comentario