Desembre

Desembre

ME ACOMPAÑAN

jueves, 24 de julio de 2008

AQUELLAS HISTORIETAS DEL T B O

Una historieta de la Familia Ulises
Bones tardes: Tenim alguns T B O, encuadernats. I quand amb vui tornar una mica nena, doncs els repaso. I quin tip de riure.¡¡¡ Son els T B O, autentics.
Jo amb diverteixo molt amb la familia Ulises. Avui dia ja está desfassada. Però en aquells anys eran la tipica familia de la classe mitja de l´epoca. Els comprava el meu germà.-Jo vaig començar a llegirlos, per alla l´any 54, quan ja sabia llegir.

La familia Ulises, es componia per D. Ulises, el pare de familia,Doña Sinforosa, la dona., DªFilomena, l´avia.Lolin, la germana gran, i un nen i una nena que es deian Merceditas i Policarpito i no podia falta treski el gosset.

El pare, era un senyor molt educat i servicial i era tan bò que de vegades ficava la pota i ni passava cada una¡. La senyora, era grossa i cómoda, no es bellugava massa i l´avia parlava menjanse les lletres.

El dibuixant era Benejam i crec que també feia els guions ell. I aquesta famlia sempre surtia a la tapa de darrera.

Dins del TBO, també hi havia Los grandes inventos del TBO.

També hi participavan en altres historietas els dibuixants Urda, Coll,Tinez, Tur, Blanco i segú que m´en deixo alguns d´importans.

Quand amb vaig casar l´any 70 en Gabriel i jo encare el compravem i a casa meva amb deian-Nena quina poca cultura, tan grands llegir el T.B.O. Doncs jo no estic d´acord. El riure i els T B O, tambe eren cultura.No ensenyavan res dolent i feian riure una estona.

Quand de petita el meu pare amb revisava la cartera per veure si la tenia ben ordenada sempre i trovaba T B O o cuentos d´Azucena. I ja m´enduia la bronca.

Be doncs encare que m´agrada molt llegir llibres.De tan en tan un T B O, no está gens mal-lament.

Desde Valencia, amb carinyo.Montserrat Llagostera Vilaró



2 comentarios: