Desembre

Desembre

ME ACOMPAÑAN

viernes, 30 de mayo de 2008

HISTORIETES EXEMPLARS

Una portada de la Revista Patufet que es va començar a publicar de nou, l´any 1970.


Bon día : Acabo de remenar els meus llibres i he trobat uns cuadernets de les HISTORIETES EXEMPLARS que va escriure al gran escritor catalá D. JOSEP MARIA FOLCH I TORRES.


Vos ho de dir que aquestes historietes van ser reeditadas a principis del any 1960, però ja feia molts anys que s´havien escrit i estaben ilustrades per el dibuixant Joan Junceda. A mi la lectura d´aquest llibrets o cuadernets, que sortian periodicament, amb van ajudar molt a formar-me sentimentalment. Eran unas historias que remarcabent el viure de les dos societats de Catalunya,(desde els més pobrets als burgesos més rics) a principis del 1900.Encare que jo vaig neixer l´any 1949. Desde ben petiteta vareig sentir parlar molt d´aquest escriptor, que el meu pare admiraba tan. I justament el seu genre el Dr.Enric Renau Hornós va ser nostre metge de familia i també el meu pediatra, doncs la seva especialitat era la pediatria.




Una vegada amb l´Agrupaciò Cultural Folclórica de Barcelona, vareig visitar la Torre, que tenian a Palau de Plegamants i se li va fer un homenatge.




Tornant a parlar de les Historietes, que encare que amb feian plorar, mentres les llegia, perque eran molt duras, comque sempre acavaben bé, doncs el dolent es tornava bó, l´avar caritatiu i les rivals amigues,a mi amb quedava una al-legria interior molt gran. Encare que jo de petita vareig ser una mica revel i contestona, tenia molts bons sentiments i aquestes historias m´arrivaban al cor.El meu germà Joan, que amb porta set anys va llegir aquest escritor avans que jo.Ell tenia Les Aventures d´en Massagran i d´altres que li havia comprat el meu pare.A casa també hi havien Patufets de quan el meu pare era petit i crec que en Folch i Torres, també hi escribia.


L´any 1970, recent casada, amb 21 anys, van tornar a sortir noves edicions d´en Patufet, que varem col-lecciona i encara les guardo. Amb aquestes, hi han Les págines Viscudes, escritas pel seu fill Ramón Folch i Camarasa.Vos desitjo un bon dia.Ah hi vos recomano que llegiu molt.Rejuveneix el "coco".Amb carinyo Montserrat Llagostera Vilaró.




















No hay comentarios:

Publicar un comentario