EL MEU PESSEBRE 2017

EL MEU PESSEBRE 2017

MES DE DICIEMBRE

MES DE DICIEMBRE

ME ACOMPAÑAN

viernes, 30 de mayo de 2008

HISTORIETES EXEMPLARS

Una portada de la Revista Patufet que es va començar a publicar de nou, l´any 1970.


Bon día : Acabo de remenar els meus llibres i he trobat uns cuadernets de les HISTORIETES EXEMPLARS que va escriure al gran escritor catalá D. JOSEP MARIA FOLCH I TORRES.


Vos ho de dir que aquestes historietes van ser reeditadas a principis del any 1960, però ja feia molts anys que s´havien escrit i estaben ilustrades per el dibuixant Joan Junceda. A mi la lectura d´aquest llibrets o cuadernets, que sortian periodicament, amb van ajudar molt a formar-me sentimentalment. Eran unas historias que remarcabent el viure de les dos societats de Catalunya,(desde els més pobrets als burgesos més rics) a principis del 1900.Encare que jo vaig neixer l´any 1949. Desde ben petiteta vareig sentir parlar molt d´aquest escriptor, que el meu pare admiraba tan. I justament el seu genre el Dr.Enric Renau Hornós va ser nostre metge de familia i també el meu pediatra, doncs la seva especialitat era la pediatria.




Una vegada amb l´Agrupaciò Cultural Folclórica de Barcelona, vareig visitar la Torre, que tenian a Palau de Plegamants i se li va fer un homenatge.




Tornant a parlar de les Historietes, que encare que amb feian plorar, mentres les llegia, perque eran molt duras, comque sempre acavaben bé, doncs el dolent es tornava bó, l´avar caritatiu i les rivals amigues,a mi amb quedava una al-legria interior molt gran. Encare que jo de petita vareig ser una mica revel i contestona, tenia molts bons sentiments i aquestes historias m´arrivaban al cor.El meu germà Joan, que amb porta set anys va llegir aquest escritor avans que jo.Ell tenia Les Aventures d´en Massagran i d´altres que li havia comprat el meu pare.A casa també hi havien Patufets de quan el meu pare era petit i crec que en Folch i Torres, també hi escribia.


L´any 1970, recent casada, amb 21 anys, van tornar a sortir noves edicions d´en Patufet, que varem col-lecciona i encara les guardo. Amb aquestes, hi han Les págines Viscudes, escritas pel seu fill Ramón Folch i Camarasa.Vos desitjo un bon dia.Ah hi vos recomano que llegiu molt.Rejuveneix el "coco".Amb carinyo Montserrat Llagostera Vilaró.




















No hay comentarios:

Publicar un comentario