Desembre

Desembre

ME ACOMPAÑAN

jueves, 19 de marzo de 2009

PARE QUE ESTAS EN EL CEL

EL MEU ESTIMAT PARE ACI TINDRIA UNS 44 ANYS


AQUESTA POSTAL LI VAREIG ESCRIURE EN EL MEU PARE QUAN ERA MOLT PETITA, TINDRIA UNS SET ANYS, ESTA ESCRITA AMB PLUMILLA.


Bon día: Avui día de Sant Josep, i DIA DEL PARE.



La meva entrada va dedicada per vostè.



Quinas coses. El pare va volguer que sempre el tractessim de vostè.Ell es pensaba que aixi el respectariem mès. En cambi a la mare sempre la vàrem tractar de tu.



El meu pare per mi va ser una persona molt especial.



Era molt recta i a la vegada molt dolç.



El que passa que jo m´enfadaba, perque tanta rectitut, de vegades amb feia sentir ridicula.



Ell no volia que jo portès pantalons. I jo es com més a gust vaig.



Sempre he tingut ideas de igualtat, i això tambè era motiu de discutir.Ell amb deïa:-No voleu ser igüals, doncs que tambè vagin a la Mili.I mira per òn, les dones ara tambè hi van.



Però, per altre banda.Si tinguès que triar un pare, el triaria amb ell.



Amb va aportar molta cultura, amb va ensenyar a creure amb Dèu, cosa que li estic molt agraida, perque per mi es un puntal molt bò per la meva vida.Ell amb deïa:Jo crec amb Dèu, però no amb els capellans, perque són persones com les demés.Però aixis i tot anavem a Missa i m´ensenyaba resar.



I sobretot amb parlaba molt de Mossèn Cinto Verdaguer.



Una vegada amb tapar els miralls, perque es un vici que tinc desde petita, mirarme molt.



Ara pobret, patiria molt. Ell que amb va fer estar quan tenia 12 anys, un diumenge a la tarda escribin: UNA NOIA MALPARLADA ES UNA FLOR SENSE OLOR i copian L´ELOGI A LA PARAULA DE JOAN MARAGALL. I ara encare que no sóc gaire malparlada devegades se m´escapa algún taco.En aquesta entrada repeteixo algunes coses que ja he explicat.



Jo devegades quan a l´hora de dinar posan segons quins programes de TV. que a mi no m´agraden gaire.Dic:-Amb el pare, jo tenia les mateixas afinitats.



De joveneta li explicaba els meus problemes.Ell sabia aconsellar-me molt bè.



Un altra discussiò que teniam era perque ell d´Ideas Catalanistas de la Seva, amb deia: -Nena tu no ets ni carn ni peix.



Va morì als 79 anys l´any 1991.Jo tenia 42 anys i els meus fills, 21,17 i 8 anys.



S´en va anar fisicament, però sempre el portarè en el meu cor i a la meva ment.
PAU I BE. Desde Valencia, amb carinyo.Montserrat Llagostera Vilaró












2 comentarios:

  1. Un fort petó iaio.

    Jordi Esteller.

    ResponderEliminar
  2. Si fill, l´avi Joan.T´ho agrairà desde el Cel.Una abraçada. La teva mare.Montserrat

    ResponderEliminar