MES DE DICIEMBRE

MES DE DICIEMBRE

ME ACOMPAÑAN

lunes, 9 de febrero de 2009

JOSEP MARIA FOLCH I TORRES, LES LECTURES DELS SEUS CONTES.TAN IMPORTANS EN LA MEVA INFANTESA

JO ACI TENIA 9 ANYS, ALESHORES LLEGIA LES HISTORIETES EXEMPLARS, ERA L´ANY 1958.








UNA PAGINA DE LA REVISTA PATUFET DE LA DECADA DEL ANYS 1970, ESCRITA PER D. RAMON FOLCH I CAMARASA

Bon dia:

Avui endreçan els llibres, ha vingut a les meves mans, la biografia del gran escriptor català JOSEP MARIA FOLCH I TORRES.

Encara que quan es va morir jo nomès tenia un any, el pare ens parlava en el meu germà i a mi, molt d´ell.

El meu pediatra, era el seu gendre, el Dr. ENRIC RENAU I HORNOS, que estava casat amb la Sra. NURIA FOLCH.

Ja vareig explicar en un altre entrada que el meu pare els hi havia fet alguns mobles.

I jo de molt petiteta vareig visitar, amb L´AGRUPACIÒ CULTURAL FOLKLORICA DE BARCELONA, i els meus pares, la seva Torre del PALAU DE PLEGAMANS.

L´escriptor JOSEP MARIA FOLCH I TORRES, tambè havia col-laborat a les REVISTAS PATUFET, les més antigues. I a les Revistes PATUFET, de la década dels anys 1970, va col-laborà el seu fill tambè escriptor RAMON FOLCH I CAMARASA.

De tant en tant m´ agrada rellegir LES HISTORIETES EXEMPLARS, que guardo amb tot el meu carinyo.


Aquestes lectures vàren despertar amb mi uns sentiments molt grans i quan les llegia tenia que ser amb un mocador a la mà, ja que les llàgrimes resbalaban per les meves galtes.


I sòc concient de que tinc que corretgir les faltes d´ortografia que faig.Però sóc una mica gandulota.La meva amiga Irene, que es mestra i viu a Barcelona, de vegades amb corretxeig.

Bè mica en mica anirè millorant.

Cada dia estic més agraida el meu pare per l´educaciò que amb va donar sobretot de la Cultura Catalana.

Ara quan tingui una estoneta.Rellegirè una de les Historietes Exemplars.

Que tingueu un dia PLE DE PAU, AMOR I ARMONIA.

Desde Valencia, amb carinyo.Montserrat Llagostera Vilaró




















No hay comentarios:

Publicar un comentario en la entrada