Desembre

Desembre

ME ACOMPAÑAN

lunes, 9 de febrero de 2009

JOSEP MARIA FOLCH I TORRES, LES LECTURES DELS SEUS CONTES.TAN IMPORTANS EN LA MEVA INFANTESA

JO ACI TENIA 9 ANYS, ALESHORES LLEGIA LES HISTORIETES EXEMPLARS, ERA L´ANY 1958.








UNA PAGINA DE LA REVISTA PATUFET DE LA DECADA DEL ANYS 1970, ESCRITA PER D. RAMON FOLCH I CAMARASA

Bon dia:

Avui endreçan els llibres, ha vingut a les meves mans, la biografia del gran escriptor català JOSEP MARIA FOLCH I TORRES.

Encara que quan es va morir jo nomès tenia un any, el pare ens parlava en el meu germà i a mi, molt d´ell.

El meu pediatra, era el seu gendre, el Dr. ENRIC RENAU I HORNOS, que estava casat amb la Sra. NURIA FOLCH.

Ja vareig explicar en un altre entrada que el meu pare els hi havia fet alguns mobles.

I jo de molt petiteta vareig visitar, amb L´AGRUPACIÒ CULTURAL FOLKLORICA DE BARCELONA, i els meus pares, la seva Torre del PALAU DE PLEGAMANS.

L´escriptor JOSEP MARIA FOLCH I TORRES, tambè havia col-laborat a les REVISTAS PATUFET, les més antigues. I a les Revistes PATUFET, de la década dels anys 1970, va col-laborà el seu fill tambè escriptor RAMON FOLCH I CAMARASA.

De tant en tant m´ agrada rellegir LES HISTORIETES EXEMPLARS, que guardo amb tot el meu carinyo.


Aquestes lectures vàren despertar amb mi uns sentiments molt grans i quan les llegia tenia que ser amb un mocador a la mà, ja que les llàgrimes resbalaban per les meves galtes.


I sòc concient de que tinc que corretgir les faltes d´ortografia que faig.Però sóc una mica gandulota.La meva amiga Irene, que es mestra i viu a Barcelona, de vegades amb corretxeig.

Bè mica en mica anirè millorant.

Cada dia estic més agraida el meu pare per l´educaciò que amb va donar sobretot de la Cultura Catalana.

Ara quan tingui una estoneta.Rellegirè una de les Historietes Exemplars.

Que tingueu un dia PLE DE PAU, AMOR I ARMONIA.

Desde Valencia, amb carinyo.Montserrat Llagostera Vilaró




















4 comentarios:

  1. Quina il·lusió. El meu pediatre també va ser el dr. Renau Hornos però tinc records molt confusos. Sóc del 1963. Recordo la consulta en un pis de l'Eixample. Una escala sòbria, amb un ascensor de fusta, una sala d'espera que era com el saló de la casa, amb joguines (tricicles, cavalls) ben arrenglerats, tot fosc, mobles foscos i una gran estora. La seva esposa obria la porta i alhora feia d infermera. Un despatx amb taula de fusta i al fons les camilles i crec que parets enrajolades. Recordo haver-hi tornat a buscar certificats de vacunes, anys 70-80, i ja havia mort. Sabia que era gendre d'en Folch i Torres i recordo la casa d'estiueig a la carretera de Palau de Plegamants. La família del meu pare hi tenien amistat però no sé d'on venia i em van regalar una subscripció per 1 any a la revista Patufet. Quins records. Ara em sap greu no haver-los guardat. Amb una mudança van acabar al drapaire.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola Aurora.
      Jo vareig neixer l´any 1949.
      El Dr.Renau també amb visitava a casa qan tenia molta febrer, m´ha fet il-lusió el teu comentari.
      Jo si que tinc guardats Patufets encuadernats e Historietes Exemplars.Un petó desde Valencia.

      Eliminar
  2. Hola Montserrat,
    Al carrer València xamfrà amb Rogent, al Clot, també hi havia un pediatre Renau, els anys 50. No sé si podria ser el mateix. A la finca també hi havia un dentista i hi vivía la escritora Regina Opisso, germana del dibuixant.
    En sabeu res?
    Gràcies. Estic recopilant informació d'aquesta finca per intentar salvar la façana. Ha d'anar a terra junt amb l'edifici del costat on hi havia la Vinacoteca.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola EugeniRenom Si seria el mateix, després un del seus fills també va exercir la medecina, pero el meu pediatre va ser aquest senyor, que inclús venia casa a visitarme.Una pergunta per casualitat no serás fill de Gaiteá Renom? jo el coneixia personalment.

      Eliminar