Desembre

Desembre

ME ACOMPAÑAN

viernes, 19 de diciembre de 2008

ALGUNES FOTOGRAFIES DELS MEUS AVIS PATERNS I DEL MEU PARE




















































DE DALT A BAIX.
1-EL MEU PARE, AMB ELS SEUS PARES.
2-L´ANY 1936,EL MES DE JULIOL,AMB ELS SEUS TIOS RAMON
Y CARME.AQUELL MES ESTALLA LA GUERRA CIVIL ESPAÑOLA.
3-EL DIA QUE EL MEU PARE VA FER 20 ANYS.LÁNY 1932.
4-LA MEVA IAIA VICTORINA.
5- EL MEU PARE TENIA 2 ANYS


Bon día: L´altre dia m´enviaren per correo eléctronic unes cuantas fotografies dels meus avis paterns i del meu pare de petit i de jove.

Estàn molt descolorides, però no en tinc cap més.quand va neixa el meu pare ja eran molt grands. Avans s´els hi havien mort tres criatures.Dos bessones i un nen.La meva avia , ja tenia quasi 50 anys quand va neixa el meu pare.I crec que l´avi era més grand.


Tots dos eran nescuts a la provincia de TARRAGONA, el avi de MORA D´EBRO i l´avia crec que de CAMBRILS.

Quand va neixa el meu pare vivien el CLOT, i tenian un negoci de cistelleria artesanal.Doncs tot ho confeccionaban manualment.
Jo, duc els dos apellidos igual que el meu pare, perque l´avia paterna VICTORINA VILARÓ, era tia carnal del meu avi matern,DANIEL VILARO, o sigui que l´avia Victorina, era germana, del avi de la meva mare MAGI VILARO, quin embolic¡¡¡.Els meus pares quan es van casar tingueren que demanar permís el Sant Pare.
Com podeu veure,per aquestas fotografies avans la gent s´envellia molt més.
El meu avi CELESTINO LLAGOSTERA, tenia varios germans, pero del que mé ne sentit parlar el d´en JOAN LLAGOSTERA, tio i padri del meu pare, i marit de l´estimada tia PEPETA.
El pare m´explicava, que un dia, quan ja tenia 8 anys, a la tarda, va anar al Palau de la Música a veure ballets catalans, i a la nit, els seus pares es van posar a jugar a cartas i fen la partida, el meu avi es va mori d´un atac de cor.
I va viure amb la seva mare fins els 14 anys.L´avia Victorina, va tindre una embolia i al cap de poc es va morir.
I el pare, amb 14 anys, s´en va anar a viure amb els seus tios RAMON VILARO I LA SEVA DONA, CARME.
L´oncle Ramón tenia un taller d´ebanisteria, i amb ell el pare va apendre l´ofici.També va anar a classes de dibuix LLOTJA.El pare va fer els seus estudis primaris a SANT PERE CLAVER, i va continuar contactan amb antics alumnes d´allà.Uns amics per sempre, varen sr el Sr.PERE MATEU i el Sr. GERONI DEL REY, (els que jo vaig coneixer),. i de tant en tan feian una festa en un Teatre dels Antics alumnes.Jo hi havie anat algunes vegades.
Quan es va morir l´oncle Ramón, el pare va continuar vivin amb la Tia Carme.Deprés a l´any 1930, es va casar amb la meva mare, la tia va continuar vivint amb ells.A ella si que la vareig conexer.I la recordo molt, encare que esva morir, quan jo tenia 3 anys. Jo li deia la KAKI DEL SEU BO, perque sempre amb donava dolços.Si punxeu el mes de enero, a ma dreta, i veureu, una entrada, amb aquet titol que parlo d´ella.

I acavo desitjan PAU, I BE.Desde Valencia.Montserrat Llagostera Vilaró.





No hay comentarios:

Publicar un comentario