Desembre

Desembre

ME ACOMPAÑAN

sábado, 14 de junio de 2008

EL GRUP ESCOLAR RIUS I TAULET

Aci ja més grans, tindirem uns 13 o 14 anys, jo ja estudiaba a Oficinistas, però aquell dia vaig anar a recollir un Diploma.Primer la nena Jiménez(no recordo el nom)
Montserrat Esparza,Neus Garsaball, jo, i Mª Teresa Castañer.La Directora,fent un petó a la Neus i entregant els diplomas.
Aquesta fotografia me la van fer per entrar al Grup Escolar Rius y Taulet, jo tenia 9 anys

Bon día: Aquesta nit hi somniat amb el Grup Escolar Rius i Taulet. I això te una explicació, es que avans d´ahir la meva amiga Cristina, que viu a Barcelona, amb va dir que avui dissabte a la nit es celebra el 50 aniversari de la seva fundació.I amb va quedar gravat. I ara començo a explicar la meva estada en aquest col-legi.


Va ser el setembre del any 1958, jo tenia 9 anys, quand vaig anari per primera vegada. Surtia del Col-legi de Sta.Rosa.


Mes o menys m´enrecordo de la Directora, una senyora bastan jove i amb olleres, crec el seu nom es o era Antonia.Al conserge que era un senyor al i prim , amb el cabell gris pentinat amb ralla el costat i bigoti.


La primera mestre va ser la Srta. Gastesi, després al Srta.Valles, una senyora gran i molt dolça, que a part ens donava classes de cant i va formar un coro.També recordo a la Srta.Cecilia una molt joveneta, que ens donave clases de mecanografia .La madame que ens ensenyava francés i dibuix.Però aquestas clases eran extra escolars.Mes tard vaig passar de classe amb Dª Prudencia,que era molt beata i els tenia molt ben posats. Sabia ensanyar molt bé.Però jo li tenia una mica de por.Ella volia que jo anés al Institut i fes el Batxillerat, però al final vaig anar a l Orientació Católica per Oficinistas(bueno avans era Orientación, questió del Regim).M´enrecordo molt de les companyas de classe. i dels seus noms, las que més Cristina Montero,Lucia Gallego i la seva germana Mª Dolores,,Pepita Martínez, Mª Luz Pueyo,Rosa Ana Subirana, Ureta, Montserrat López, Eulalia planas,Neus Garsaball, Ana Maria Boronat, Mª Teresa Freixas, Mª Teresa Castañer, Pilar Gil, Julita Galán, les meves amigues Montserrat e Irene Anglada, Gea,( que sabia cusir molt bé), unes que eran molt amigues Beatriz Rojas i Serrato, la Carmen Borrull, (que era molt morena , amb uns ulls verts preciosos,), Montserrat Esparza, Nin de Cardona, Lasa, Giménez,Rosa Maria Almazán. Aznar,Felicidad, Montserrat Reina i la seva germana(amb el cabell pel roig) les germanas Santafe, Guerra, Cristian, Quinquilla ,la Margarita Pertegás, molt deportista ella i avançada per aquell temps, dons ja reveindicava el vestir a lo xico i no s´amagava de les seves preferencias( es que d´algunas m´enrecordo només del conom i d´altres del nom.) i d´altres les recordo, pero s´en oblidat els noms.Mentres vaig escribint, les puc vizualitzar d´una manera molt clara. Ah de manera que m´en vagi recordant les aniré afegin. Companyes vos desitjo el millor a totes¡¡¡


Fa 50 anys aquest col-legi estaba molt ben montat.Doncs, tenia els seus menjadors,( on els les tardes ens donaven de berenar llet amb polvo ).La sala de gimnás, la sala d´actes i la capella.



Jo el gimnás no el vaig fer sevir mai, perque era una negada pels deports, pero en camvi , allà a
la sala d´actes, si que vaig pujar a l´escenari. El record més dolc, es l´any que vaig fer de Mare de Dèu , a la representació dels Pastorets.També vareig coneixer al pare Vidal, que ens donave clases de Religió i jo deprés vareig continuar tratan-lo com a confessor i el feia servi de psicóleg, doncs com ja he explicat amb un altre página li contave els meus problemes.Anys desprès ens va casà al Gabriel i a mi.


El Grup Escolar Rius i Taulet está situat a la Pl. de Lesseps, suposo que ara deu haver canviat molt.


Amb aquest escrit faig homenatge al Grup Escolar Rius i Taulet i a totes les companyas i professoras que van compartir aquells anys amb mi.Desde Valencia amb tot el meu carinyo.Montserrat Llagostera Vilaró.

No hay comentarios:

Publicar un comentario