Desembre

Desembre

ME ACOMPAÑAN

sábado, 29 de marzo de 2008

UN PONT DE MAR BLAVA

Avui remenant el meu "coco", me posat a recordar ,crec que va ser el 24 d´ocubre del 1.993, que va vindre el Lluis Llach a Valencia, al Pabelló de Sant Lluis, a presentar, l´acte cultural, perque per mi va ser més aixó que espectacle UN PONT DE MAR BLAVA. Vareig anar amb el meu fill Jordi, que aleshores tenía 19 anys.Pocas vegadas he disfrutat tant com aquell día.Tot el terra de l´escenari cobert per arrós, que simulaba el mar.I amb quina tendresa cantaba el Lluis Llach.També vareig tenir la sort de poguer veure el Poeta Martí Pol, gran amic del cantant, aleshores ja estava molt deteriorat per la cruenta enfermetat que s´el va endur a l´altre món.(dic l´altre món perque sóc creient i la meva fe positiva, amb fa pensar que tot no s´acaba aci). El Grup de Sau, també amb va agradar molt i una cantant, que ara no recordo el nom que cantava en grec i crec que algu també va cantar en árab.El Sr. Climent de la Llibreria 3x4, també va dir unas paraules i una noia que no recordo el nom, va recitar molt bé.Jo visc a Valencia i m´estimo molt aquesta terra.Però sempre dic que sóc catalana, ciudadana del món i aquell día vareig sentir una emoció i tendresa tant gran¡Al veure agermanads els Paisos Mediterranis.Segurament dec omitir molts detalls i persones que varen actuar.Jo que acostumo a guardar-mo tot.Ves per on ¡ aquell día no vaig guardá el programa. Desde els 18 anys que va començar a cantar, sóc una gran admiradora seva, tots dos tenim la mateixa edad.Aleshores jo també en tenia 18.Segurament faigs faltas d´ortografia i m´estic replantejant, anar a cursos de catalá, encare que aci serán de valenciá, però almenys aprendré ortografia.Gràcies al meu pare, que de petita ja amb donave a llegir llibres seus de Folch i Torres.Historietes exemplars. Les Aventures d´en Massangran i Patufets de quand ell era petit, ara amb defenso bastant bé.Aci Valencia, mentres va viure la tieta Maria, ella si que era de la CEBA, compravan cada día l Avui.Ella s´enfadava amb mi i deïa tu ja té es tornat valenciana.Però això no es pás veritat.DOLÇA CATALUNYA, PATRIA DEL MEU COR, QUAND DE TU S´ALLUNYA D´E NYORANÇA ES M ORT. Com deia el gran poeta Mossen Cinto Verdaguer.Montserrat Llagostera Vilaró

No hay comentarios:

Publicar un comentario