Desembre

Desembre

ME ACOMPAÑAN

miércoles, 30 de julio de 2008

EL MEU GERMÀ I JO

13-1-52. Ell 10 anys i jo quasi 3, amb faltava 1 mes per cumplir-los, amb la mare.
Jo tindria uns set anys i ell 14, am la nostra mare

El primer dia, que va vindre la meva cunyada a casa , amb la meva mare i jo.


Quan va vindre de permis de la Mili amb els meus pares, l´any 1963





Bon día: Li van posar de nom Joan Mª, encare que li diem Joan. Te set anys i mig, més que jo.Es el meu germà.

Els pares m´explicaban que de petit era molt bò i aplicat.I que m´estimaba molt.I que quand vaig neixa, va dir:Quina nena més maca, ja amb dirán on l´han comprat perque quand sigui gran jo amb vull tindre una aixi.I també-Menos mal ques es una nena aixi no amb trencará els meus juguets

I resulta que desprès el feia enfadar molt.Era bastant empipadora.

També alguna vegada anava amb la mamà a esperarlo a la sortida de l´escola a Pompeia. I desprès de més gran amb venia a buscar ell a mi al col-legi de Santa Rosa i jo feia mala cara.Perque las nenas deïan que era el meu novio.Una mica esquerpa si que era si.

Uns mesos abans d´anarsen a la Mili, jo li gastaba bromas, quand li feïa al llit, li deixaba els llenssols de manera que li sortian els peus per fora. o bé li posaba papers arrugats, i li feia la petaca.Jo li deia que era perque s´acostumés a les novetades.Aleshores jo tenia 14 anys.

Un día que encare no l´havien sortejat per fer la mili.Va dir -Ojalá amb toqués al Sahara, per tenir-te ben lluny.I li va tocar al Sahara i ja teniu a la meva mare ploran.

Però al Sahara i va anar-hi més tard.Primer va estar tres mesos a Zaragoza, també va estar a Madrid i a Las Canarias.Encare menys mal que va estar a Comisió Geográfica.I tinc que dir que ens escribiem cartas i jo li explicava moltes coses.I ell amb donava consells que anés en compte amb els nois.

El primer rellotge que vaig tindre m´el va regalà ell.El día que vaig fer 15 anys.M´el va enviar per paquet postal desde l´Africa.

Quand va vindre de permís comque encara no te nia novia i jo tampoc sortia amb cap noi.Varen anar al Cine a veure West Side Story.Una de les pel-lículas que més m´ agradat.

Al cap d´un temps d´haberse licenciat es va posar a festejar amb la meva cunyada, que jo li
estimat sempre com una germana.
I el Setembre, de l´any 1967, es van casar.I encare continuan junts.
Ell es el padri del meu fill Jordi, i la seva dona la padrina.

El mes passat varen vindre a Valencia i vem dinar tots plegats.

Quand viviem a Barcelona, celebravem moltes coses junts i ens veiam cada semana.Però al vindrem a viure a Valencia...
Com sempre vos desitjo un dia ple de pau i armonia.Desde Valencia.Montserrat Llagostera Vilaró.





No hay comentarios:

Publicar un comentario